Prehistoryczny las kontra producenci mebli
30 lipca 2013, 12:41Huragan Katrina wykopał spod osadów las sprzed ok. 52 tys. lat. Śpiesząc się, by zdążyć przed niszczącymi drewno zwierzętami, naukowcy dopiero zaczęli badać znalezisko z okolic miasta Mobile w Alabamie, a już wiadomo, że prehistorycznym cyprysowatym zagraża coś jeszcze - firmy chcące przerobić drewno na unikatowe meble.

Większe grupy społeczne korzystnie wpływają na inteligencję (przynajmniej dzierzbowronów)
8 lutego 2018, 13:48Wzrastanie i przebywanie w liczebniejszych grupach społecznych (stadach) zwiększa inteligencję dzierzbowronów.

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji
14 września 2007, 17:26Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).

Nadchodzą "kradzieże rzeczywistości"?
8 października 2010, 14:48Yaniv Altshuler i jego koledzy z Ben Gurion University prognozują, że w przyszłości pojawi się szkodliwe oprogramowanie, które będzie kradło informacje o naszych zachowaniach i powiązaniach społecznych. Obecnie szkodliwy kod kradnie nasze hasła, e-maile, nazwiska, numery kart kredytowych czy kont bankowych.

Blokadą w blokadę
19 czerwca 2015, 10:38Były menedżer Google'a, Ben Barokas, założył nową firmę i zebrał 10 milionów dolarów na stworzenie oprogramowania blokującego programy blokujące reklamy.

Krewetki pomogą zwalczyć poważną chorobę pasożytniczą?
4 września 2019, 08:26Krewetki stworzone przez naukowców z izraelskiego Uniwersytetu Ben Guriona mogą pomóc w walce z chorobą, na którą każdego roku zapada 220 milionów osób. Schistomatoza, bo o niej mowa, to, obok malarii, najbardziej rozpowszechniona na świecie choroba pasożytnicza.
« poprzednia strona następna strona » … 11 12 13 14 15 16 17